De trajecten

We beginnen altijd met een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek van ongeveer een half uur. Het is natuurlijk belangrijk om te kijken of er een klik is tussen ons als we samen aan het werk gaan. In dit gesprek laat je zien wat je graag veranderd wilt hebben en hoe je het eindresultaat voor je ziet. Aan de hand daarvan maken we, als je daarvoor kiest, een plan van aanpak.

Over het algemeen duren werkafspraken 3 uur omdat we dan aardig wat werk kunnen verzetten. Dit kunnen we altijd naar boven of beneden aanpassen, net wat voor jou het beste uitkomt.

Opruimtraject

We beginnen we in de ruimte die voor jou het belangrijkste is, daar waar je het liefst tot rust komt. Daardoor zal je al snel kunnen genieten van orde, ook in je hoofd. Of misschien wil je liever beginnen met kasten aanpakken? Alles is goed.

Stap voor stap gaan we bekijken wat je wilt bewaren, wat weg mag of wat naar een andere, logischere, plek mag. De kans is groot dat je zo enthousiast gaat worden dat je als vanzelf tussen de werkafspraken door de handen uit de mouwen steekt!

Aan het einde van dit traject is het een fluitje van een cent om zelf alles op orde te houden, daar gaan we voor zorgen door een routine te vinden die bij jou past.

Ook wanneer je voor een verhuizing staat of wanneer je een huis wilt verkopen kan een opruimtraject helpen met niet al teveel moeite alles op orde te krijgen.

Na de werkafspraak neem ik, zolang het in mijn auto past, netjes alle spullen mee voor de werf of de kringloop.

Administratie

Wanneer je geen zicht meer hebt op inkomsten en uitgaven, er steeds meer betalingsherinneringen binnenkomen, je de post niet meer open durft te maken en je stressniveau gelijk opgroeit met de stapel ongeopende post, is het tijd om orde op zaken te stellen. We gaan samen kijken naar de mogelijkheden om alles weer op een rijtje te krijgen.

Wat de uitkomst ook zal zijn, het is bijvoorbeeld nooit leuk te merken dat er minder geld is om uit te geven dan gedacht werd, het zal enorm veel rust geven als er geen financiële stress meer is. Je leert hoe je zelf de touwtjes weer in handen neemt om zo problemen in de toekomst te voorkomen.

Timemanagement

Heel veel mensen zijn zo druk tegenwoordig dat ze niet meer aan zichzelf toekomen. Of zelfs niet eens meer weten wát ze leuk vinden om te doen omdat ze geen dingen meer doen voor zichzelf. Geleefd worden door de agenda’s van anderen, het is iets van deze tijd. Tel daar de tijd bij op die besteedt wordt aan social media, spelletjes, email en nog meer wat, vooral, met de smartphone wordt gedaan.

Maar dat hoeft niet! Het is mogelijk weer baas te worden over eigen agenda, zodat jouw dagen weer gevuld zijn met dingen waar jij blij van wordt, en niet jouw baas, vrienden, ouders. Rekening houden met anderen hoort erbij, maar wanneer dat doorslaat wordt het tijd om eens te kijken hoe het anders en vooral leuker voor uzelf zou kunnen.

Huishoudmanagement

In dit traject gaan we samen aan de slag om achterstallige huishoudelijke klussen qua schoonmaak weg te werken. Zie het als de voorjaarsschoonmaak die onze oma’s elk jaar deden.

Met al mijn ervaring in de schoonmaak ga ik je helpen én leren hoe je jouw eenmaal blinkend schone huis zelf kunt schoonhouden zonder al teveel moeite want sja, ontkomen doen we er nu eenmaal niet aan. Maar geloof het of niet, zelfs schoonmaken kan een leuk klusje worden!